Zomervakantie 2022, dag 3, 15 juni

16 juni 2022 - Litzelstetten, Duitsland

Een reis naar Zuid-Duitsland is geen wereldreis, we konden vanochtend dus nog eerst genieten van goede zorgen van Alex. Maar daarna toch rond 10.00 u op pad. Na 2 bochten waren we in Duitsland, en daarna maar fahren, fahren, fahren auf der Autobahn. Nou ja, tussen de Baustelle dan. En daar zijn er zo veel van dat we maar weinig van die Duitse racers hebben gezien. We hoorden nog op de radio een Duitse discussie over de gevolgen van de benzineprijsstijgingen op het rijgedrag. De conclusie was dat iedereen net zo hard reed als voor de prijsstijgingen. Liever veel geld kwijt dan later thuis of op een afspraak. Maar wij hebben ons wel wat rustiger gedragen op de Autobahn dan vroeger, max. 130 tussen de Baustelle. Aan het eind van de dag nog een hotelletje zoeken. Was moeilijker dan gedacht, maar na een bijna boeking in een hotel waar Moncy toch niet blij van werd (voor wie het na wil kijken: Apartment Hotel Konstanz), kwamen we terecht bij Hotel Volapük.  Vanuit de kamer zicht op het meer, leuk restaurant met terras en met aparte veganistische menukaart! We hadden nog wat zorgen over een te luidruchtige ventilator, maar na een tijd ging die toch vanzelf uit. Misschien denk je, wat een rare naam. Één van de foto's legt het uit. Morgen gaan we (weer) lekker fietsen!