Zomervakantie 2022, dag 19, 1 juli

1 juli 2022 - Groningen, Nederland

Vanmorgen extra vroeg opgestaan, want we hadden nog heel wat kilometers voor de boeg. Het beloofde een heel andere reisdag te worden dan gisteren: regen!

Gelukkig was het hotel ook al wakker en stond het ontbijt voor ons klaar, in dezelfde ongezellige ruimte waar we gisteren ons avondeten hadden gegeten. Na de gebruikelijke rituelen waren we om acht uur klaar om te vertrekken. Met behulp van een paraplu van het hotel lukte het ons om redelijk droog onszelf en de bagage in de auto te krijgen en gingen we op pad.

Het rijden begon met goed nieuws, geen enkele belemmering voor de tunnel. Maar Google Maps schatte dat we rond 19.00 u thuis zouden zijn, bijna 11 uur voor iets meer dan 1000 km met alleen maar snelweg, kennelijk verwachtte Google wat obstakels.

En die kwamen ook, Baustelle na Baustelle, zowel in Zwitserland als in Duitsland, en in Duitsland regelmatig voorafgegaan door een file. Maar uiteindelijk bleek de schatting van Google heel goed, er kwam niet nog meer ellende bij. Dat gebeurde achter ons, een ongeluk voor de Gotthardtunnel.

Na Basel konden we nog even een blik werpen op het gebied waar we eerst van plan waren om te gaan fietsen: het Zwarte Woud. De bergen waren gedeeltelijk verstopt achter de wolken. Het zal er vandaag best koud geweest zijn.

Vanochtend bij het vertrek was het ook koud, 13°. Maar in de loop van de dag werd het werd het weer steeds beter, de regen hield op in Zuid-Duitsland en de temperatuur steeg langzaam naar 25° in de buurt van Keulen. Maar het werd niet echt warm in de auto, een veel prettigere dag om te reizen dan gisteren. Uiteindelijk reden we om 20.00 u onze vertrouwde oprit op.

Alles zag er vertrouwd uit, alleen een stuk groener dan bijna drie weken geleden. Werk voor de tuinman dus.

En natuurlijk een briefje van de buurvrouw en een stapel post. Veel bedelbrieven van goede doelen, een paar blauwe enveloppen en twee hele leuke kaarten uit Alkmaar. Dank jullie wel!😘

En o ja, geen betalingsverzoek van het hotel in Winterthur.

De was draait al weer, ik maak een einde aan mijn laatste blog van deze vakantie. Bedankt voor het lezen, we hopen dat jullie het leuk vonden om onze vakantie op deze manier te volgen.